05 marts 2019

Indtag terrænet med nye hybrid-modeller fra Jeep

  • Genève-messen fremviser de nye modeller Jeep Renegade og Jeep Compass med hybrid plug-in-teknologi
  • Ny PHEV-teknologi forbedrer Jeep-modellernes terrængående egenskaber, da teknologien udnytter det kontrollerede omdrejningsmoment ved opstart
  • Den kombinerer styrke fra to motorsystemer og leverer op til 240 hestekræfter
  • Begge Jeep SUV'er har batterier, der enten kan genoplades via forbrændingsmotor eller ved hjælp af plug-in kabel

Det internationale motorshow i Genève var i dag scenen for spændende nyheder fra Jeep. Den ikoniske bilproducent tilføjer nu to nye hybride plug-in modeller til Jeep Renegade og Jeep Compass-serierne. Det sker som led i bestræbelserne på at tage hensyn til miljøet samt reducere de samlede ejeromkostninger.

Der er tale om en hybrid løsning, der integrerer det velkendte tekniske design fra andre Jeep SUV'er, men som sætter strøm til Jeep Renegade og Jeep Compass. Det gør dem til køretøjer, der tilbyder ejeren maksimal frihed, alt imens bilernes egenskaber tages til nye højder gennem brug af nye, og samtidig nogle af de mest miljøvenlige, teknologier.

De nye hybride plug-in modeller (PHEV) er udstyret med batterier, som kan genoplades fra eksterne stikkontakter, og dermed kan de lagre mere energi fra elektricitet, end hvis de kun blev opladet under kørsel. Det betyder, at de to Jeep-modeller tilbydes med kraftigere elektriske motorer, hvilket resulterer i en ren elektrisk rækkevidde på ca. 50 km. med en tophastighed på hele 130 km/t for både Renegade og Compass.

De elektriske enheder fungerer optimalt sammen med den nye 1,3-liters turbomotor, så både effektivitet og overordnet kraft øges. For Renegade-modellen giver denne kraft fra 190 op til 240 hestekræfter, der sikrer en fremragende køreoplevelse, hvor 0-100 km/t opnås på omtrent 7 sekunder. Samme resultat gælder for den nye hybride plug-in Compass-model, dog afventes homologering fortsat. Når forbrændingsmotoren og den elektriske motor er i gang samtidigt, yder motoren op til 240 hestekræfter.

Begge modeller opleves derfor meget mere støjsvage, og de har et CO2-udslip på mindre end 50 g/km CO2.

Nye standarder bag rattet
På grund af elektrificeringen er Jeep-seriens terrænformåen forbedret. Det skyldes ikke mindst el-motorens højere omdrejningsmoment, som justerer omdrejningsmomentet med ekstrem præcision under igangsætning og under kørsel i udfordrende terræn, hvor der normalt ellers kræves en meget lav transmission.

Derudover sikrer den nye elektriske all-wheel-drive teknologi (eAWD), at trækkraften til bagakslerne ikke er forsynet med en kardanaksel, men gennem en elektrisk motor. Dette muliggør en adskillelse af de to aksler, som dermed kan styre momentet uafhængigt og på en mere effektiv måde end ved et mekanisk system.

Renegade og Compass PHEV-modellerne har særegent instrumentbræt og infotainment-skærm, som kan hjælpe føreren af bilen med information relateret til den daglige hybridkørsel.

Pressebilleder i høj opløsning kan downloades her:
http://www.jeeppress-europe.com/gallery/detail/1809

http://www.jeeppress-europe.com/gallery/detail/1810

For yderligere information:
Jonas Lichtenberg
Marketingchef, FCA Denmark A/S
Mobil: 28 94 90 04
Mail: jonas.lichtenberg@fcagroup.com
www.jeep.dk
www.jeeppress-europe.com

 

sidste nye videoer

avanceret søgning

Søg...

Fra
Til
Søg