05 dec. 2017

Fiat 500 går i sort i nyt samarbejde med kaffeproducenten Lavazza

Den karismatiske Fiat 500 har flere prominente samarbejder på bagen, og nu er et nyt på vej. Denne gang er ingen undtagelse – det italienske ikon er nemlig gået sammen med den italienske kaffeproducent Lavazza. Samarbejdet har resulteret i kampagnemodellen Fiat 500 Black Edition, som vil komme til Danmark i 100 eksklusive styk.

Fiat 500 går i sort i nyt samarbejde med kaffeproducenten Lavazza

Den karismatiske Fiat 500 har flere prominente samarbejder på bagen, og nu er et nyt på vej. Denne gang er ingen undtagelse - det italienske ikon er nemlig gået sammen med den italienske kaffeproducent Lavazza. Samarbejdet har resulteret i kampagnemodellen Fiat 500 Black Edition, som vil komme til Danmark i 100 eksklusive styk.

Torino er kendt for at forene sin status som industriby med sin norditalienske kulturarv, hvilket i årtier har mundet ud i sofistikerede kvalitetsprodukter. Nu har to af byens stolteste virksomheder, Fiat og Lavazza, slået pjalterne sammen.

Fiat er grundlagt i Torino i 1899, hvilket er blot fem år efter den legendariske kaffeproducent Lavazza malede sine første bønner i selvsamme by. På trods af deres vidt forskellige ophav har de to verdensberømte firmaer fundet fælles fodfæste i deres passion for design. De deler begge et talent for at skabe genkendelighed, og de fleste kender f.eks. den ikoniske Lavazza-espresso-kop, og ligeledes er eksempelvis Fiats 500-model elsket verden over.

Med inspiration fra Lavazza har Fiat produceret kampagnemodellen Fiat 500 Black Edition, som kommer til Danmark i blot 100 eksemplarer. Bilen er udstyret med den stærke TwinAir turbomotor med 80 hk, som har masser af kraft og spark som en italiensk espresso. Den nye specialudgave af klassikeren fås med udstyrsniveauet Esclusivo med sort metallak, med sort eller brunt læderindtræk, 16" alufælge, parkeringssensor, stor Uconnect 7" med DAB-radio, Uconnect LINK Apple Carplay samt Uconnect LIVE.

Få kaffe og rabat med i købet
I samarbejde med Lavazza får alle nye ejere af en Fiat 500 Black Edition derudover en Lavazza-goodiebag med i købet. Den bliver leveret samtidig med bilen, har en værdi af 600 kr. og indeholder en lækker filttaske, 3 Lavazza-produkter samt en Lavazza-to-go-kop.

Den unikke og limiterede Fiat 500 Black Edition kan opleves hos landets Fiat-forhandlere fra december måned så længe lager haves. Fiat 500 Black Edition koster 139.995 DKK, hvilket giver en besparelse på over 27.000 kr.

Som led i introduktionen af den nye model, udlodder den italienske kaffeproducent desuden en konkurrence, hvor man kan vinde en Fiat 500C i et år. Konkurrencen kører i over 300 butikker landet rundt eller online på Fiat og Lavazzas sociale medier fra december 2017 til februar 2018.

___________________________________________________________________________________

For yderligere information kontakt venligst:

Steffen Holm
Pressechef, FCA Denmark A/S
Mobil: 20 70 64 87
E-mail: steffen.holm@fcagroup.com